17 april

Allemaal nog een vrolijk Pasen
Ik had een paar dagen geen wifi dus weinig contact met Nederland.
Maar ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke en gezellige berichten die ik van iedereen ontvang. Het is zo fijn om dat te lezen als je helemaal alleen bent.

De weg was zwaar. veel rotsen en hoogte verschillen maar de uitzichten zijn dan wel super. Soms is het net of er stenen groeien in dit land Ipv gras.
Met paas zaterdag was ik in Burgos een prachtige stad met een ongelooflijke mooie en interessante kathedraal (daar is de sint Jan in Den bosch niks bij). Lekker in de stad gewandeld en de toerist uitgehangen. Lekker op terras met een wandelvriend uit Italië en s avonds samen uit eten bij de Mafia, het moet niet gekker worden maar was heel gezellig!
ik slaap in een klein kerkje (nog in gebruik) op de 2e verdieping met 15 andere pelgrims. De regels zijn simpel hier. Slapen voor 22.00 en tussen 7 en 8 eruit. Dat ging anders om 22.00 kwamen er nog net een paar personen binnen. Non is boos
Om 5.30 staan de koreanen op geluid en licht. Iedereen wakker. Om 6.00 gaan er nog meer. Non kwaad en iedereen moet er uit.
Sta om 6.30 op straat en ga maar weer wandelen. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Zelfs hier in de kerk.
Ik loop naar Hontanas gezellig met een Amerikaanse dokter. alles is dor en droog fijn dat ik leuk gezelschap heb.
Slapen in fijne auberge die van alle gemakken is voorzien.
Vandaag 2e paasdag een hooge steile berg met stijging van 12% in 1000 mtr. En daling van 18 % in 350 mtr dat was beide wel heftig maar het uitzicht was super.
Vandaag is mijn slaapplek niet zo goed slaap langs het spoor in Fromista maar ver kon ik niet meer komen.
P.s. het is fijn wandelweer rond de 20c
Smoren koud met handschoenen aan en s middag in de korte broek.
Zo nu ben ik weer bij. Ik heb er al 500 km op zitten, dus nog wel even te gaan.
Buen comino
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astrid:
    17 april 2017
    Hoi Johanna. Ook voor jou een vrolijk pasen! Die non had zeker niets met de paasgedachte, whahaa! Niet erg vergevingsgezind.
    Afijn, ik heb de Pasen ook weer overleefd ( OEF!!) Dan zou ik toch wel met je willen ruilen.. ook al moest ik die berg met dat hoogteverschil op en af...
    Maar helaas ben ik niet zo goed ter been, tijdens het skiën 5 weken geleden heeft een snowboarder mij in zijn val meegesleept. Behoorlijk de pezen in mijn knie en duim opgerekt. Volgens de orthopeed zal volledig herstel ca. 5/6 maanden duren.
    Zeg, volgens mij waren die mosselen, cozze, op z'n italiaans! Wel heel erg lekker, ziet er in ieder geval super uit!

Lieve groet, Astrid
  2. Marianne Putmans:
    Hoi Johanna,
    Prachtige foto's, vooral de laatste, met die ondergaande zo'n.
    Ook gezellig volgens mij, om met zovelen aan tafel te zitten, vooral na een lange eenzame dag wandelen. Ik kijk uit naar het vervolg.
    Gr.Marianne
  3. Gerard Vlamings:
    17 april 2017
    Hoi dame Geweldig om jou op deze manier te volgen Verhaal is verdomd interessant en we steken er ook nog wat van op. Ontzettend leuk hoor. Sterkte weer voor de komende kilometers
  4. Bert Kluitmans:
    18 april 2017
    Hoi Johanna,
    Fijn dat het allemaal goed gaat!
    Wij zijn weer terug van vakantie,dus weer aan het werk.
    Zaterdag de Bloesemtocht lopen, ik zal je missen......
    Succes en geniet er zoveel mogelijk van!
    Gr.Bert
  5. Corrie:
    18 april 2017
    Hallo Johanna.
    Wat een mooie foto's en interessante verhalen.
    Geniet nog van de wandeltocht en verrassende gesprekken.
    In Diessen gaat alles goed.gr Corrie
  6. André K:
    Hoi Johanna
    Blij om te lezen dat het je goed gaat. Ook mooi dat je tijd kunt vinden voor toeristische ontspanning. Keep on going!
    André
  7. Peggy:
    19 april 2017
    Hoi Johanna fijn dat het allemaal goed gaat, Het ziet erg mooi en gezellig uit. Fijn dat het weer beter is dat maakt het allemaal veel comfortabeler. Geniet ervan en nog veel veilige kilometers.
    groetjes Peggy
  8. Leen:
    19 april 2017
    Hoi, weer een mooi en goed verhaal over je belevenis. Je kan blijven schrijven, over alle indrukken die je op doe. Heerlijk om mee te maken voor jou. Wat een uitdaging? Genieten maar. Gr