SANTIAGO

2 mei 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Maandag begint droog maar dat blijft helaas niet heel de dag zo.
Maar het wisselt soms af met een heel klein zonnetje. De grote groepen blijven lastig maar het is niet anders. De omgeving veranderd weer, nu met grote eucalyptus bossen die geuren heerlijk. Er valt wel veel troep van die stammen en ze zijn heel erg hoog de schors laten ze op de grond liggen. Heel apart maar het zal wel.
Weer veer holle weggetjes stenen en hoogte verschillen. Vandaag gaat het niet zo goed ik ben moe en niet lekker.
We belanden uiteindelijk in een jeugdherberg met veel schoolkinderen uit Engeland. Maar het ging niet meer, en iets anders was pas na het volgende dorp 6 km.
Maar we hebben goed geslapen met oordoppen in.
Vandaag om 7 op weg, met Santiago in het vooruitzicht. Ik loop nog steeds met de Deense dame en we zijn nu beide goed uitgerust en fit. We lopen weer door de eucalyptus bossen en genieten weer van de geur.
Zien nog wat bekenden onderweg maar iedereen wil door lopen. Snel koffie en weer verder. Vanmorgen was het koud en mistig maar nu komt de zon er goed door en de jas kan gelukkig uit. Nog een paar hoogte verschillen en dan zien wij Santiago liggen.
Het is nog 1.5 uur lopen van het begin van Santiago tot de kathedraal.
Het is gelukt wij hebben het gehaald, wat er dan door je heen gaat kan ik niet beschrijven. We maken foto's en halen onze Compastella dat is een pelgrims oorkonde.
Slaapplek gevonden en op terras lekker wijntje en heerlijk gegeten.
Het is een heerlijke zomerdag geworden en het voelt heerlijk.
Ben blij dat ik er ben.
We bezichtigen de kathedraal en wandelen in de stad we genieten.
Morgen weer vroeg op stap, voor de rest van de camino naar Finisterre en Muxia.

1. P.C.M. Vosters:
    2 mei 2017
    Nou geweldig. Alles op een rijtje gezet is het een echte pelgrimstocht geworden met vele opstakels en slecht weer. Gefeliciteerd
    Peter
  2. Corrie:
    2 mei 2017
    Proficiat Johanna geweldig dat je zover bent petje af. Ik ga morgen weer verder met het Pieterpad. Tot ziens in Diessen
  3. Antoinet:
    Helemaal top Johanna !
    Jij bent een kanjer
    Groetjes van Antoinet
  4. Linda basemans:
    2 mei 2017
    Gefeliciteerd Johanna! Trots op je. Je hebt het weer top gedaan. Geniet nog van deze mooie prestatie.
  5. Astrid:
    2 mei 2017
    Super, gefeliciteerd! Knappe prestatie.
  6. Marianne Putmans:
    2 mei 2017
    Proficiat. Kei goed. Hoor de verhalen wel als je weer thuis bent.
    Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Geniet nog maar van de rest van je vakantie en tot ziens..
    Gr. Marianne
  7. Leen:
    2 mei 2017
    Het kost wat moeite, maar als ik alles lees, krijg je er zeer veel voor terug. Een top prestatie waar je trots op mag zijn. Nu lekker genieten en ontspannen.
  8. Bert Kluitmans:
    Hoi Johanna,
    PROFICIAT!! Petje af hoor!
    Je mag gerust trots zijn , ik ben trots op jou.
    Geniet er nog van.
    Gr.Bert
  9. Cilia en jos:
    Whooo Johanna SUPER !!!
    Onder alle omstandigheden; je bent een doorzetter ! !
    We hebben grote bewondering voor je.
    XXXXCJ
  10. Gerard H.:
    hoi Johanna, kanjer!!!

Santiago bereikt, einddoel bereikt, maar doel ook bereikt?

Bordeaux-Saint Jean-Santiago-Finistere 7 weken, een lange weg, geteisterd door de elementen. Je doet het toch maar weer. En al stapt er iedere etappe een maatje uit, ook voor de laatste etappe geldt: "you never walk allone"

groeten uit Bali
  11. Maria:
    3 mei 2017
    Proficiat geweldig geniet nog maar even en tot in beek
  12. Antoon:
    3 mei 2017
    geweldig,wat een doorzettingsvermogen je mag best trots op je eigen zijn gr koos en antoon
  13. Gerard Vlamings:
    6 mei 2017
    Proficiat meid Geweldig gedaan Neem petje voor je af Geniet er nu volop van dat je dit weer gepresteerd hebt. Chapeau
  14. Sjan brekelmans:
    7 mei 2017
    reageer een beetje laat maar super dat je het weer gehaald hebt ondanks het slechte weer