Muxia

10 mei 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Ik stop in klein plaatsje Lires, drink wat en geniet van het prachtige uitzicht op zee vanaf het terras. Waarom zou ik verder lopen? Boek een kamer in het hostel en vraag hoe ik aan zee kan komen. Half uur wandelen.
Ik ben onder de indruk van wat ik zie.
Het is prachtig, geweldig, te mooi om te verwoorden.
Er is een klein restaurantje met terras en daar ontmoet ik Ping weer, uit Singapore en drinken samen wat.
Ik vind een trapje om op het strand te komen en wandel lekker met mijn voeten in het water, heerlijk en goed voor mijn voeten.
Er zijn ook mooie groene rotsblokken en daar klim ik over en krijg een prachtig uitzicht over de baai. Het geeft een geweldig gevoel, op zo'n bijna leeg prachtig strand, net een privé strand.
De visjes zwemmen langs mijn voeten en er loopt ook nog de een krabbetje langs.
Dat hier geen mensen komen snap ik niet.
S avonds eten we samen heerlijk vis in dat restaurant op terras met een fles wijn erbij.
Helaas geen mooie zonsondergang.
Om 22.30 wandel ik terug naar het hotel en slaap heerlijk.
Na het ontbijt moet ik beslissen blijf ik hier nog een dag of loop ik verder?
Besluit toch door tegaan, mijn gevoel van gisteren kan ik niet beschrijven maar voor mij was dit het einde van mijn Camino, mooier en beter kan niet.
Loop alleen naar Muxia, ook weer een
mooie route maar met heel veel steile afdalingen. Geen koffie onderweg dat is jammer. Kom na lunch tijd in Muxia aan en zoek een kamer en loop weer naar de zee.
Ook hier weer een prachtige kustlijn met veel rotsen en hoge golven. Blijf heerlijk op de rotsen zitten, het geeft me een goed gevoel. Die rotsen in de branding ze zijn zo groot.
S'avonds naar de pelgrimsmis in klein maria kerkje, Ping is er ook, we zijn de enige pelgrims, wel jammer.
We zien onze vrienden op het terras zitten, de Amerikaan en de Japanner en eten gezellig met 4 in een goed restaurant.
Na een goede nachtrust en een goede douche, ga ik weer terug maar de rotsen en blijf daar zolang mogelijk zitten genieten van het geluid en het uitzicht.
Nog even mijn rugzak ophalen in het pension en lunchen, dan naar de bushalte, voor de bus naar Santiago.
De busrit naar Santiago verloopt voorspoedig en na 2,5 uur ben ik in Santiago. Zoek mijn hotel en ga de stad in en eet met mensen uit Malta, een gezellige avond.
Vandaag mijn laatste dag op camino sluit ik om 12 uur met de pelgrimsmis in de kathedraal af. Was een mooie mis en het wierook vat slingeren ze weer heen en weer. Blijft uniek deze gebeurtenis.

Morgen 11 mei kom ik weer naar huis.
Dan zit mijn Camino de Santiago er weer op.
Maar ik kijk terug op een Fantastische reis die me veel heeft gedaan en veel heeft gebracht.
Ik ben blij dat ik het weer heb gedaan, het heeft me gebracht wat ik hoopte!
Wil je er meer van weten of foto's zien, kom dan gezellig op de koffie.

Buen Comino,
johanna

1. Antoinet:
    10 mei 2017
    Johanna ik heb genoten van je reisverhalen !
    En ja ik kom zeker een keertje op de koffie om de rest van je verhalen te horen .
    Goede reis terug !
  2. Twan Jacobs:
    10 mei 2017
    Johanna, heb veel van je verhalen gelezen. Een reis met alles erop en eraan, geweldig. Lijkt me een geweldige ervaring. Tot snel.
  3. Antoon:
    10 mei 2017
    Wat heb je het mooi verwoord,prachtig nu nog even genieten En morgen weer naar huis met een koffer vol leuke memories en leuke foto 's tot spoedig gr.koos en antoon
  4. Bert Kluitmans:
    10 mei 2017
    Ik heb genoten van je verhalen Johanna, ik ben erg blij voor jou dat het je goed gedaan heeft!
    Goeie reis en tot gauw.
    Bert
  5. Corrie:
    10 mei 2017
    Johanna fijn dat je weer naar huis komt. Ik heb genoten van je mooie verhalen en foto's.
    Goede reis terug naar Diessen en ik kom zeker op de koffie. Groetjes Corrie
  6. Cilia en jos:
    11 mei 2017
    Super Johanna!
    tot snel.
    XXCJ
  7. Maryani Pelupessy:
    11 mei 2017
    Ik heb genoten van je prachtige verhalen Johanna. Fijn dat het je alles gebracht heeft waar je op gehoopt had.
    Fijne herinneringen, nieuwe kennissen en memoires.
    Fijne thuiskomst en zeker een tot ziens.
    Liefs XXX
  8. Gerard H.:
    12 mei 2017
    We hebben een schrijfster in ons midden. Niet alleen Johanna, maar ook iedere zin loopt en neemt ons 40 dagen mee in vervoering, dicht bij de natuur, dichter bij haar. Succes bij neerdalen van de roze wolk. Na ontvangst in een warm bad, rijker terug in de waan van alledag. Bedankt dat we zo mee mochten lopen. En gelukkig heb je de foto's nog
  9. Kees Middelkoop 4- daagse.:
    19 juni 2017
    Geweldig om je gezien te hebben.
    fantastische verhalen
    hoop je weer te ontmoeten.