28 april

28 april 2017 - Sarria, Spanje

Het is koud en er is weer veel wind maar gelukkig droog.
De omgeving veranderd nu weer snel en loop weer in de wijngaarden en olijfboomgaarden met gezellige kleine oude dorpjes. Ik wil graag over de berg in Villa Franco maar omdat het weer niet betrouwbaar is mag het niet, of je moet tekenen dat je op eigen risico gaat en ingeval van problemen ( dat kan onweer ongeval of uitglijden zijn als het veel regent ) kost dat minimaal €15.000.=. Voor noodhulp met helikopter
Ik doe dat dus niet en neem geen risico's en neem de lage route langs de weg. Niet mooi maar wel veilig.
Slaap in mini dorpje Trabadelo en word een internationaal gezellige avond met veel plezier eten en wijn.
Het vriest s nachts en hier zijn ze dat niet gewend. Dus alles en iedereen door en door koud en dan moeten we nog gaan wandelen in die kou.
Loop weer langs die weg tot Herreria en dan gaan we weer klimmen, daar had ik niet op gerekend vandaag en het gaat steil omhoog en omlaag van 584 meter naar 1378 meter over bergpassen. Super mooi maar heel erg zwaar.
Denk je dat je boven bent moet je nog hoger via een andere berg.
Ik kom in een café en daar spreekt een oude man mij aan als hij mijn Nederlandse vlag op mijn rugzak ziet. Snap eerst niet wat hij bedoelt, maar als ik mijn route boekje pak straalt hij. Hij staat met een foto van hem en zijn koe in dat boekje. Ik maak nog een foto van hem met het boekje in zijn hand.
Hij is ape trots.
Hij geeft me een adres om te slapen en nog 6 km tegaan. Ben gesloopt als ik daar ben, en lig om 20.00 al in bed en slaap meteen.
Vanmorgen weer koud veel gevroren maar heb nu 3 t shirts over elkaar aan en sokken aan mijn handen. Dat helpt.
Deze kant van de bergen zijn winderig en koud. De natuur is weer helemaal veranderd en loop in de bossen met weer enkele hoge klimmen en diepe dalen.
Stop vroeg vandaag , soms is 30 km genoeg voor een dag.

1. Antoon:
    28 april 2017
    Nou ik neem mijn petje af voor jou,veel succes en hou de moed erin wanneer kom je weer richting Nederland??gr.koos en antoon
  2. Cilia en jos:
    28 april 2017
    Weer mooie foto's en een prachtig landschap!
    Dank je wel dat jij ons deze supermooie tocht mee laat beleven.
    XXCJ
  3. Marjo:
    29 april 2017
    Ik zou willen dat ik dat ook kon zoveel km lopen! Die halve dagen van ons zijn er niks bij!! Hoeveel km heb je er al opzitten?? Geweldige foto's trouwens!! Gr.
  4. Leonie:
    29 april 2017
    ik lees dat je alle weertypes meemaakt op je reis.knap hoor zoveel kilometers naar het einddoel toe.gr. Leonie
  5. Leen:
    29 april 2017
    Na regen en kou komt zonneschijn moet je maar denken. De eindstreep komt in zicht, respect voor alles wat je doe in de kou of warmte. Veel mooie en moeilijke kilometers. Top lady. Snel naar het einde en een paar wel verdiende rust of vakantiedagen nemen, dat heb je meer dan verdiend. Gr.
  6. Marianne Putmans:
    30 april 2017
    Het lijkt me een hartstikke mooie tijd. Zwaar, maar ook mooi om mee te mogen maken.
    Hoe lang nog, voor je er bent? Succes en tot de volgende keer.
    Gr. Marianne